Cliëntgerichte zorgscenario's, hoe werkt dat? - Help! De zorg #3

Cliëntgerichte zorgscenario's, hoe werkt dat?

Een zorgscenario is een intelligente, cliëntgerichte vorm van zorgondersteuning om de zorgvraag van de cliënt specifieker te kunnen beantwoorden. Waar voorheen vooral gebruik werd gemaakt van gebouwgebonden sensoren, kun je met zorgscenario’s echt uitgaan van de zorgvraag van de cliënt. Maar hoe werkt dit in de praktijk?

Zorgorganisatie Elver maakt gebruik van cliëntgerichte zorgscenario’s. Wat zijn de voordelen hiervan? En wat betekent dit voor de cliënt en de zorgmedewerkers? Malou van Loon praat in deze podcast met tafelgasten Lorenso Brouns, domotica specialist bij Elver, en Joyce Heesbeen, Viedome zorgconsulent bij Mextal.

Over de podcast

Help! De zorg is een interessante reeks podcasts voor iedereen die belangstelling heeft voor zorg en zorgtechnologie. Malou van Loon, de gastvrouw, gaat in gesprek met diverse experts aan tafel en bespreekt alles wat met de zorg te maken heeft. Onderwerpen variëren van zorgcentrale, camerabewaking en uitdagingen op de werkvloer tot technologische toepassingen in de zorg en kunstmatige intelligentie.

Zorgorganisaties staan voor aanzienlijke uitdagingen om de zorg toegankelijk, betaalbaar en beheersbaar te houden. Viedome speelt hierin een ondersteunende rol. Ze bieden slimme zorgtechnologie en cliëntgerichte zorgscenario's die efficiënte zorg mogelijk maken. Daarnaast gaan ze het gesprek aan met zorgorganisaties, cliënten, mantelzorgers, familie en zorgmedewerkers.

Joyce Heesbeen - zorgconsulent Viedome

Meer weten over dit onderwerp?

Joyce kan je er meer over vertellen.

Neem contact op